Pizza time

by | |
Wpis o przygotowywaniu pizzy widziałam również u innej blogerki, ale to zbieg okoliczności. Po prostu wszyscy kochamy pizzę:)
Pomysł na ten włoski przysmak przyszedł mi do głowy w sobotę. Planowałam wieczór filmowy i do dobrego filmu nie ma nic lepszego, jak jeszcze lepsza przekąska. Uwielbiam pizze włoskie, na cienkim cieście i taką też chciałam przygotować. Padło na moją ulubioną wersję z rukolą. Pierwszy raz jadłam ją w Chorwacji i od tego czasu szukam jej w każdej pizzerii.


Poniżej moja propozycja. Już planuję, aby zrobić ją ponownie..

Ciasto:
250 g mąki pszennej
150 ml ciepłej wody
25 g drożdży
szczypta soli


Sos pomidorowy: 
3 łyżki koncentratu pomidorowego
1 pomidor
1 łyżka ketchupu
ząbek czosnku

Dodatki:
200 g sera mozarella lub sera camembert
300 g pieczarek
1 cebula
pół papryki
kilka ogórków konserwowych
rukola

Mąkę mieszam z solą. W ciepłej wodzie należy rozpuścić drożdze i mieszaninę wlać do mąki. Ciasto zagniatać do momentu, gdy będzie sprężyste i nie będzie kleić się do rąk. Wyrobione ciasto odstawić na 30-40 minut w ciepłe miejsce, aby wyrosło.
Po wyrośnięciu rozwałkować do rozmiaru blachy i przełożyć na przetartą olejem blachę.

Na tak przygotowanym cieście rozsmarowuję sos pomidorowy i układam ser mozarella lub "rozrzucam" camembert. Wszystko zależy na jaki dodatek mam  ochotę. Camembert daje nieco ostrzejszy smak.
Następnie dodaję delikatnie przesmażone pieczarki i rozsypuję pociętą w pióra cebulę. Na końcu układam pociętą w paski paprykę, ogórki i posypuję ziołami. W tym przypadku użyłam ziół prowansalskich i trochę estragonu.

Pizzę wkładam do rozgrzanego piekarnika i piekę 10-15 minut w temperaturze 250 stopni.
Jak zobaczycie, że ser się stopił, a brzegi ciasta są złociste, to pizza na pewno będzie gotowa.

Rukolę dodajemy na pizze po upieczeniu i tak przygotowaną pizze podajemy na stół. Smacznego:)

0 komentarze:

Prześlij komentarz